söndag 10 november 2013

disconnected

Just som jag, hemma hos Cina, tog upp telefonen för att ta ett kort på ett av hennes vackra fönster med utsikt över Kvarndammen - så dog batteriet. GAH! Inga vackra bilder på den spegelblanka vattenytan med novembertrötta träd och gråhimmel. Ingen internetuppkoppling heller. Däremot: fullt fokus på min text, på de härliga samtalen med Cina och Gunilla, skratten och inspirationen!

Och nu är jag hemma igen. Jag sitter i soffan. I mina fönster och på borden brinner ljus och ett ettrigt regn smattrar mot fönsterrutorna. I stunder som denna älskar jag hösten extra mycket. Detta att kura inomhus i stugvärmen, invirad i en mjuk filt, dricka te och läsa, lyssna på musik eller se på teve För det är ju söndag och min tevekväll. Till idag har jag missat låna film på bibblan, och för övrigt är huvudet lite för fullt av intryck från dagen så det gör inget. Jag har just sett första delen av Anna Lindmans nya serie Döden, döden, döden på SVT Play. Om jag orkar ska jag nu se ett program om Indira Gandhi, på Kunskapskanalen. Om jag orkar, alltså. Annars vilar jag mig i form till ett program om ekar på SVT2, och sedan Babel...

Jag har också sjösatt en idé jag umgåtts med ett tag men fick mer inspiration till, när jag var och hälsade på hos Matilda och Mike... Mer om detta längre fram.



Inga kommentarer: