torsdag 21 november 2013

this too shall pass

The New Deal. Diego Rivera, på Skissernas museum.
Torsten är en listig rackare. Igår lyckades han gömma sig bakom en bokhylla. I natt har han gömt sig någon annanstans och jag har inte orkat leta upp honom (har dock kollat så han inte fastnat bakom någon av bokhyllorna igen). Vilma har en favvoplats och där verkar hon sitta mest hela tiden. Tålamod är en dygd, har jag hört. Envishet också.

Torsdag. Just den här torsdagen har jag en bra känsla inför. Möte i en go' grupp på morgonen, lektionerna kommer att flyta på bra (tänker jag, men sådant kan en aldrig riktigt veta...) och så Öppet Hus i kväll. Lång dag, förvisso, men de där extra aktiviteterna är oftast trevliga att vara med på. En får tillfälle att möta blivande elever, med föräldrar, tillsammans med nuvarande och kollegor. En slags samarbete som bidrar till att bygga lite till på gemenskapen. Ibland är det så lite som behövs.

Det jag behöver i detta nu är kaffe och bitterljuv nostalgi...

Inga kommentarer: