lördag 23 november 2013

lugn å fin



Åh, att få vakna i det mjuka ljuset från min timerinställda fönsterlampa och veta att det bara är att vända sig och somna om. Att ligga en stund och inte kunna somna om men inte bli det minsta uppstressad av det utan lyssna sig lite på Naturmorgon tills sömnen återvänder för en liten timme. Senare: vakna, kaffa och lyssna på Lundströms bokradio. Spela ett par omgångar Quizkamp och kolla Facebook. Ta mig... tid.

Eftersom jag förberedde igår ligger dagen lugn framför mig. Kanske skulle jag sticka klart ett par sockor som legat och blängt på mig ett tag, nu?

Ibland undrar jag vilka undermedvetna strömmar som får mig att välja bilder, och musik, till en del inlägg. Först när bilden här ovan kom på plats kom jag på att jag tog den i... Riga, där en annan byggnad nyligen kollapsat med flera dödsfall som följd. Byggnaderna på bilden var dock inte i bruk...

Inga kommentarer: