torsdag 7 februari 2013

allt som är vitt vitt tycker jag är vackert

Ja! Fyra minusgrader och mer snö. Världen utanför är täckt i vitt fluff! Så vackert. Så vintrigt. Några veckor till (över sportlovet) får det gärna vara vinter. Sedan tycker jag det är dags för vår. Och så brukar det också bli.

Men jag ska tjyvstarta våren nu i helgen. Jag ska se om jag kan kicka liv i mina pelargoner. Fönsterbrädorna väntar. Och så ska jag raskt skaffa hem lite chilifrön och plantera mig några plantor.

Torsdagar ska ju vara mina extramjuka arbetsdagar och så får de vara. Eftersom jag igår befarade att jag kanske skulle bli sjuk idag såg jag till att diska undan så mycket jag bara kunde. Jag är fortfarande feberfri och varken bättre eller sämre och om en stund går jag till jobbet och ska ägna en del av min dag åt framtiden. Planering. Leta intressanta texter. Hitta nya möjligheter. Goa grejer.

Min bakgård. M. Ronnby CC

Inga kommentarer: