torsdag 7 februari 2013

rubrik

En dag då jag fått mycket uträttat. Fin dialog med elev som kom med en idé till en lektion som jag också tyckte var spännande. Tillsammans har vi valt ut en film att diskutera ämnet utifrån. Och så har jag botaniserat på TEDEd och hittat en del riktigt bra grejer att bygga undervisning kring. Hunnit luncha och dricka kaffe med kollegor. Påbörjat en struktur för mina ettor... för resten av terminen. Samtalat med kollegorna. Läst tre-fyra meningar i Synligt lärande för lärare...

Och så har jag skottat snö, kompletterat lite inför helgen och ätit en grönsaksgryta med matvete. Köttfri måndag. På en torsdag!

A Room With a View. 14:49 M. Ronnby CC
Och om ni pallar att lyssna på något riktigt obehagligt. Ett reportage som handlar om det yttersta sveket. Då kan ni klicka här. Eller... så låter ni bli.

Inga kommentarer: