söndag 24 februari 2013

skrivarsöndag

Jag samlar ihop mappar, block, pennor och dator och kör mot Åfors. Kina tänder i kakelugnen och plockar fram kaffe och fikabröd som en annan deltagare tagit med sig, och så kör vi igång direkt. Kastar oss in i texter, läser, diskuterar stryker, lägger till. Lyssnar till en av de största författarna, en stund (Virginia Woolfs Orlando). Ibland sitter vi var och en för sig och arbetar och sedan samlar Kina ihop oss igen för att titta på det vi gjort och prata om det.

Mer än sex timmar av gemenskap och arbete. Avbrott för lunch. Kina hade lagat en het soppa och till det passade mitt nybakta fint!

Väldigt, väldigt nyttig process att befinna sig i. Nyttig och oerhört inspirerande. Från och med nu kallar jag "boken" för Boken i stället! Såpass, alltså.

Vi går ut hårt! M. Ronnby CC
Om tre veckor är det dags igen och jag har mycket arbete framför mig! Härligt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låter trevligt! Och en Bok! Wow! Vi hade vår kreativa stund i replokalen idag. Jag kom med en "låt", men efter två timmar så var det en Låt! Min bästa på länge!

magda sa...

Det var det! Och grattis till Låten. Skapande i alla dess former är en sjujävla kick!

(Och vad det lider lär jag ju få höra den! ;))

Ladyintuitionstardust sa...

Snubblar in här via din kommentar i min blogg:) Kommer att kika in fler gånger! Helt klart.

magda sa...

Trevlans, Catarina! Du är varmt välkommen!

ming wan lee sa...

grattis Magda! Av det lilla jag har sett här på bloggen kan jag säga att skriver vackert, fritt och naturligt och jag hoppas att vi kommer få se dig i bokhyllorna snart :)

ming wan lee sa...

*du* skriver vackert!

magda sa...

Åh, tack ming! Dina ord värmer!