tisdag 5 februari 2013

alltid redo - eller nu, iaf

Strax efter dagens sista lektion fick jag rejält ont i huvud, axlar och skuldror. Lyckligtvis hade kollegan Anna ett par brusalvedon och jag genomlevde eftermiddagen, om än något matt i lacken. På eftermiddagens APT serverades semla och trots att jag sockersanerar klämde jag i mig en. Årets.

Jag tror jag slipper bli sjuk, faktiskt. Jag ska peta i mig panodil, dricka hett te och lägga mig tidigt och sovasovasova och hoppas att inget bryter ut. Men vis av erfarenheten från förra gången jag var sjuk (också känd som min arabiska vårflunsa 2011 eftersom Egypten och Tahrirtorget exploderade i en s k arabisk vår medan jag låg i soffan och var så sjuk att jag inte orkade annat är lyssna på teven och fick taktikäta panodil för att orka gå till toaletten) körde jag för säkerhets skull en sväng och lämnade tillbaka en ljudbok till bibblan (Matilda... om jag inte sagt till dig att läsa Mark Haddon så gör jag det nu!), lånade några filmer och shoppade loss på Konsum (tre kilo apelsiner, yoghurt och lite rotsaker). Och så har jag fyllt på med ett gäng pelletssäckar i förrådet, också. Just in case.

Som sänglektyr just nu har jag Silvia Avallones Stål och så lånade jag hem John Hatties Synligt lärande för lärare, från jobbet. Så i värsta fall kan jag vara sjuk i flera dagar. Eller kanske om det skulle råka bli en belägring av något slag?

Love! © M. Ronnby

Inga kommentarer: