lördag 9 februari 2013

som från långt borta

Något låter i mitt sovrum. Det svala vita. Under mitt stora, varma täcke kommer jag sakta upp till ytan. Vad händer? Ah... jag har satt telefonen på väckning för att inte missa Lundströms bokradio. För ett ögonblick undrar jag om jag ska strunta i kaffet men i samma ögonblick vet jag svaret: nej. Ska jag lyssna lite senare via min podapp, istället? Nej, inte det heller. Kaffe + Lundströms bokradio (i radion) + sängen = smakstart på lördagsmorgonen. Idag om författare och husdjur. Först ut Majgull Axelsson (terrier), Ola Larsmo (katt), Helena von Zweigbergk (hund och katt).

Jag saknar the Sisters väldigt mycket, ibland...

Meouw... © M. Ronnby

2 kommentarer:

ANNA sa...


Jag förstår dej... "Min" Koltrast på balkongen http://wonderings.blogg.se/2013/january/titta-dar-ar-hon-ju.html funkar inte alls särskilt bra som katt-/husdjurssubstitut. Hon e liksom inge gosig.

magda sa...

Hm... :/