tisdag 12 februari 2013

små frön av hoppfullhet

När jag vittjade min brevlåda låg där ett litet kuvert med något spännande inuti. Fröer. Från goa vännen Ulla. Jag ska sätta dem om en liten vecka, när jag är tillbaka från Oslo. Det är djungelgurka och gula körsbärstomater och pelargonfröer och whatnot! Sweet!

Löftesrikt! M. Ronnby CC
Sedan har jag tillbringat kvällen i sällskap med en väldigt trevlig och effektiv ung man som har dammsugit ur min säng och tvättat min stora Klardasht. Fräscht! Som vanligt hade jag bara lyssnat på telefonbokaren med ett halvt öra och trodde, när han dök upp, att han ville sälja städtjänster. Men han ville alltså sälja en maskin. Skitbra grejer. Men jag köpte inget och han såg ut att vara lika glad ändå. Och rent blev det ju!

Att jag sedan nästan dog svältdöden innan han var klar (för jag hade givetvis inte heller lyssnat när bokaren talat om att det skulle ta 90 minuter) är en annan historia. Ringer de och vill boka er så är det ändå rätt värt det - och jag har fått veta att en och annan i min bekantskapskrets gjort affär med honom och dessutom är väldigt nöjda!



Nu ska jag bara lata mig, och så blir det tidig läggning. Åtta timmars sömn i natt igen vore faktiskt fint! Imorgon blir det en lång arbetsdag med en hel del planeringsarbete, både tillsammans med andra och åp egen hand.

Inga kommentarer: