tisdag 5 februari 2013

lite lågt

Min morgon är som den brukar, men med ett visst vemod. Matilda drar vidare på sin Sverigeturné idag. När jag kommer hem från jobbet ikväll är Huset tyst och tomt. Nu dröjer det ett tag tills vi ses igen...

Och i en av bloggarna jag följer, där Sofia skrivit om sin modiga och långdragna kamp mot cancern, möttes jag av beskedet från hennes vänner att hon somnat in. I sin egen säng, precis som hon ville. Jag känner inte Sofia. Men hennes livsberättelse har gjort intryck på mig. Hon blev inte ens fyrtio år. Cancer är en jävla skitsjukdom.

Och så är det mörkt ute. Snön som föll igår klamrar sig kvar men drar sig inte temperaturen ner under nollan kommer marken ligga bar och dyster redan innan kvällen.

Som tur är har jag gott kaffe i min fina Frökenmugg. Byns godaste. Jag lovar.

Byns bästa! © M. Ronnby

3 kommentarer:

ming wan lee sa...

Cancer. Helt obegripligt. Ett annat ord för total maktlöshet kanske. Undrar vad Kierkegaard skulle säga

Laura sa...

Fruktansvärt. Den sjukdomen borde fan förbjudas! :-( Den elaka jäveln tar alltför många liv...och förstör livet för de efterlevande.

magda sa...

=/