söndag 10 februari 2013

in utero

I natt drömde jag igen. En dröm jag delvis minns, alltså. Fragmentariskt. Det enda jag minns riktigt klart och tydligt är att jag gav någon (jag minns inte vem, men jag tror det var en kvinna) ett ultimatum av något slag. Personen skulle välja en låt från Nirvanas In Utero. Varför minns jag faktiskt inte. Men den här låten valdes:


Ett rätt bra val, tycker jag.

Just nu: Stil i P1 och kaffedrickande sittandes i sängen. Jag tror det fallit ytterligare någon centimeter snö under natten. Till kaffet äter jag ett par skivor av brödet jag bakade igår. Ett så vanvettigt enkelt recept som blev just sådär segt och luftbubbligt som jag bara älskar. När jag vill baka något och inte riktigt vet vad händer det ofta att jag kollar hos Martin och det brukar alltid finnas något bra där.


Inga kommentarer: