fredag 3 maj 2013

it's a new day, it's a new dawn...

... and I'm feeling good. Om än lite trött. Mornarna är inte tidigare - det är kvällarna som är sena. När vi kommer in efter kvällspromenaderna är jag ganska uppe i varv och det tar en stund att komma ner på jorden, igen. Men läsning fixar det. Jag har helt absorberats av The Fall of Giants (Ken Follett) efter att ha tramsat med den ett tag.


En kan göra "kaffe" på rummet. Nescafe. Men det innehåller koffein och smaken är inte så dålig om en dubblar dosen. Och det finns givetvis nyheter. BBC - I love you! Om jag skulle ha någon mer tevekanal hemma skulle det vara just BBC. Visst kan jag se det via datorn, men det är inte riktigt samma sak tycker jag.

Idag blir det en färd över The North Yorkshire Moors med nedslag i Robin Hood's Bay (har troligen inget alls med sagde R.H. att göra), Whitby (vilket jag ser mycket fram emot!) och Goathland. Förra året var vädret urtrist och kallt och jag fick tjacka upp mig på både en extra varm tröja och en windstopper. I år har jag dels bra grejer med mig och dels är vädret så mycket finare.

Jag har inte shoppat något alls än. Men jag har varit inne i två bokhandlar. Och det finns fler...

Inga kommentarer: