tisdag 14 maj 2013

morgonregn

Banksy...
Det händer ofta att jag vaknar långt före jag behöver. Det gör inget. Jag ligger bara kvar under täcket och slumrar. Vid halvsex brukar jag sätta på radion vid min säng. Ibland somnar jag om, ibland ligger jag och lyssnar. Idag fick den stå tyst en stund. Istället drog jag upp täcket till öronen och sedan lyssnade jag till regnsmattret mot altantaket, och droppandet mot fönsterblecket. Tänkte som hastigast att det ju var synd att jag inte lyfte mig själv i håret och satte ner pionerna. Men sedan lät jag den tanken segla vidare. Blundade och sjönk in i regnljuden.

Lång dag idag. Börjar med nationella prov igen. Hör- och läsförståelse för tvåorna. Klämma in lektioner (så få som vi har kvar släpper jag inte mina klasser till någon vikarie...), börja någonstans i rättningshögen... avsluta arbetsdagen med APT. Chefen skickade ut dagordningen igår. Den hade en enda punkt: de sista veckorna. Det lär bli en lång punkt.



Inga kommentarer: