fredag 17 maj 2013

men fan då

Jag fick, via kollegan J, låna en skruvdragare eftersom min egen har utandats sin sista suck och snart kommer att få möta sin skapare (eller... nej... men det hade varit en skön känsla att få skicka tillbaka gamla, döda maskiner till tillverkaren...).

Problem. Chucken sitter jävelfast. Jag kan inte byta bits. (Jo, det kan jag visst - men inte när allt har låstsig, eller kläggat fast.) Helvete också. Jag får helt enkelt hoppas att kollegan är kvar på jobbet, be hen skruva loss eländet - antagligen kommer diverse verktyg att behövas - och sedan kvista iväg för att möta fin Jenny vid tåget.

Jag har inte förberett någon mat. Får se vad Jenny kan tänkas vara sugen på. Själv sitter jag här och blir sugen på glass, för så varmt och ljuvligt är det i Byn idag.

Hmm... jag kanske helt enkelt skulle svänga förbi en skruvdragaraffär och tjacka upp mig på en?

(Gammal Jennyfavvo)

Inga kommentarer: