torsdag 23 maj 2013

this fine evening

Egentligen har inte bara eftermiddagen och kvällen utan faktiskt hela dagen varit fin. Arbetsdagen har gått som en invecklad men ändå välkoreograferad dans. Fint samspel med kollegor och bra samtal med elever. Skolans FB-sida har fått över hundra likes på ett dygn och roliga saker finns snart att berätta där. Dessutom har jag nu bara fyra uppsatser kvar att sätta betyg på. Jag hade hunnit alla om jag inte prioriterat att också vara social och allmänt tillgänglig för samtal och hastiga utryckningar. Sist, men verkligen inte minst, lyckades jag verkligen slita mig därifrån vid den tid jag bestämt...

Sa jag att jag älskar ekar?
Väl hemma hann jag göra ett galet snabbröj innan Catharina och Kingsley kom förbi på fika. Kaffe och minsann om det inte fanns vaniljglass i frysen (tack, Ola! ;))! Det blev gott med lite kola- och chokladsås. Som vanligt allvar och gapskratt i skön mix. Inga vildsvin avhandlades men däremot anekdoter från Nigeria och Kosta. Vi satt i köket för dels är vinden lite kall (nordvästan) och dels är altanen lite ogästvänlig just nu.



Nu är kvällen ganska stilla, himlen klart blå och på min teve är ett program om snöleoparder. I morgon är det fredag.

2 kommentarer:

Ina sa...

Himla trevligt o skojsigt som vanligt :)! Tack för att du alltid lyckas muntra upp mig <3! Kram

magda sa...

Nå. Du såg inte ut att behöva särskilt mycket uppmuntran. ;)))