onsdag 8 maj 2013

york revisited


All things must come to an end. Så också den här resan. Sista dagen idag, och den har vi tillbringat i York. Lunchen intogs i ett gammalt renässanshus, från vars fönster folk har kunnat se The Minster i många hundra år.

När vi satt och väntade på maten dök en underbar gammal låt upp i högtalarna. Bara jag och Patrick, den gamle musik[er]räven som visste vilka det var.

Gatstenar har nötts och jag lyckades givetvis tjacka upp mig på en bok - Leonard Cohens Book of Longing - som lovar gott av det jag hann läsa, medan jag hade egentid i ett avskilt hörn av Starbuck's.

Resten av kvällen är middag, långprommis på stan och så hem och packa. Det ska bli skönt att komma hem till... tystnad. Eller åtminstone mitt eget slammer - inte andras tvångsmässiga kackel.

1 kommentar:

Ina sa...

Typiskt..gick bara att lyssna på lite i början :(. Kram till dig!