fredag 6 december 2013

another time, another place


Mitt hus ligger lite högre än en del andra i mitt kvarter och vanligen brukar jag se det som en fördel. Men nu när utkanten av stormen Sven ligger på är jag inte fullt lika övertygad.
Huset har stått i 66 år och lär stå ett tag till, men jag är inte lika säker på omgivande träd, plåtbeklädnad på vindskivor och liknande. Jag vill inte ens tänka på var jag ska börja leta efter soptunnorna imorgon...
Dundret och knakandet väcker mig och tankarna håller mig vaken. Jag ser att snön är här också. Gräsmattan är vitpudrad. Nå, det lär smälta bort.
Jag kollar Facebook och spelar ett par vändor Quizkamp. Lyssnar på radion som står vid min säng. Nelson Mandela är död. En riktig hjälte har gått ur tiden, troligen mätt på dagar...
Kliva upp en stund, eller inte? Duntäcket vinner den matchen. Lätt.
Eders [lätt blåsta],
- M.

Inga kommentarer: