lördag 21 december 2013

snart vänder det

Idag är årets mörkaste dag, sägs det. Vintersolståndet infaller och eftersom jag tycker en ska ta alla tillfällen i akt att fira saker och ting så tänker jag ha en fantastisk dag, idag - och kanske avsluta den med ett litet blot på altanen?

Mitt knä, som fått vila i nio timmar i sträck, känns något mildare, och jag ska försöka hålla igång det på en lagom nivå. Jag började med att ta mig nerför trappan och fixa kaffe. När jag blivit lite vaknare ska jag dammsuga. Torsten och Vilma kommer inte att bli glada, men så måste det bli. Sedan ska jag bemästra ännu en trappa och ta mig ner i källaren och hiva in en tvätt i maskinen. Ute på backen, bakom huset, står en pall pellets. Den har Linus och Jenny lovat kånka in åt mig, när de dyker upp i eftermiddag. Gulle dem!

Till tack ska jag laga en redig lasagne, på önskan av Lillmysen. Den får bli dagens projekt. Den och dammsugningen. Vilken tur att huset ändå är rätt städat och prydligt - om en bortser från att Någon hivat ur böcker ur en bokhylla och stökat till det i ett fönster. Soffan ser ut som ett katastrofområde med kuddar och filtar och whatnot, men... det är nog jag själv som ställt till den röran.

Och ja, just det... idag kommer ju lille Satan också! Han är ledsen när matte Jenny är borta jämt och ska nog stanna hos mig. För gott! Så nu undrar jag var en hämtar ut sådana där galen-kattant-certifikat?



Meeeooouuuw....

Inga kommentarer: