onsdag 11 december 2013

ghjkpoiudcvb

Igår gick det inte. Att skriva, alltså. Dagen i övrigt gick riktigt bra trots att jag till och med blev tvungen att kila iväg till tandläkaren, helt akut, för att en gammal lagning plötsligt gav med sig. I synnerhet är jag glad för olika interaktioner med elever. Vi är alla trötta nu men vi kämpar på. idag ska vi ha besök från högstadiets nior som har prova-på-dag. Det är lite knivigt att planera ihop prova-på-grejer som funkar men jag ror att vi, i vårt arbetslag (säkert de andra också) har fått ihop ett bra program för alla som kommer. Positivt, men också lite extra krävande planeringsmässigt, är att det kommer så många fler till vårt arbetslags program än vad vi trodde. Det jag hade tänkt ut föll delvis eftersom vi helt enkelt inte har datorer till så många, men med hjälp av två uppfinningsrika elever fck jag en idé som jag sedan filade vidare på.

Det blev inte något vidare nobelprat igår, men väl en del spännande samtal och arbete kring Nelson Mandela. Vi lyssnade på radio, vi jobbade med texter, vi frågade, diskuterade... Det blev bra!

Arbetsdagen avslutades med arbetslagsmöte och vi hann med en hel del. Bland annat hamna i en mycket intressant diskussion som vi kanske kan prata vidare om på morgondagens pedagogiska pub, där lärare från både gymnasium och högstadium möts under lättsamma, men seriösa, former. Jag hade sedan tänkt stanna kvar och jobba en stund till men kände att jag helt enkelt inte orkade. Jag traskade hem och småpysslade lite med sådana saker som måste göras oavsett hur trött en är, pratade en låååång stund med älskad dotter Jenny i telefon (hon kommer hit nästa helg och det ska bli helt ljuvligt!) och sedan blev det synnerligen tidig läggning. Jag minns inte ens att huvudet landade på kudden.

Men idag känner jag mig om inte superpigg och utsövd så ändå redo att ta mig igenom ännu en dag. Jag startar med en varm, skön dusch och en redig balja mörkrostat kaffe. Sedan går det av bara farten!


Inga kommentarer: