torsdag 12 december 2013

enough is enough

En vän sa häromdagen att det räcker med sju timmars sömn, enligt nya rön. Jag har alltid tänkt att minst åtta är det önskvärda men just den här natten har sju varit tillräckligt. Jag är inte hysteriskt pigg, men det är jag ju inga andra morgnar heller. Dock är jag uppe, har pysslat lite i huset (slängt i en tvätt, städat kattlådan och annat kul), duschat och hunnit brygga en kanna av Byns bästa. Mörkret ligger kompakt över mitt kvarter. All snön som föll förra veckan är borta igen. Lika bra det. Då kan pellets-pickupen backa ända intill min källartrapp!

Älska internet. Jag är nu klar med årets julklappsinköp. Igår köpte jag den där grejen som vi vuxna ska ha med oss för att sedan, under gemytliga former, lotta ut mellan oss. Dessförrinnan har jag köpt tre julklappar - till de två småkusinerna och till mellankusinen. That's it. Skönt. Nu ska jag bara ta mig samman och slå in dem lite fint, också.

På agendan idag: Rättarättarätta. ÅterkopplaÅterkopplaÅterkoppla. Lektioner. Pedagogisk pub. Det senare är i gränslandet mellan arbete och egentid.

Och imorgon är det fredag!

Inga kommentarer: