fredag 6 december 2013

inifrån


Det tog tid att somna om i natt, men eftersom det är.... FREDAG idag så spelar det inte så stor roll. På fredagar orkar jag vad som helst! Jag gör dem Fina, oavsett.

Lägesrapport: Sven småstökar fortfarande i mitt kvarter och allt är vitt, vitt, vitt. men det är mer sprutlackerat än ett tjockt, fluffsigt julkorttäcke. Till och med mina fönster utåt gatan är nästan helt täckta. Jag vet inte hur det ser ut utifrån men härinifrån ser det väldigt vackert ut! Ett par minusgrader fulländar det hela och jag vill inte tänka på vad hur kallt det kan kännas att gå ut. Om en timme vet jag. Just nu ägnar jag mig åt att dricka mitt smarriga decembermorgonskaffe, lyssna på nyheter och tänka bort mitt kalla köksgolv. För givetvis valde pelletsbrännaren den här natten, av alla nätter, att plötsligt stänga av sig. Det är antagligen bara att sparka igång den igen (jag har just gjort det, men det tar ju några minuter innan det börjar brinna) men det är märkligt hur jag snabbt kan känna om den stannat - trots att elen kickar igång om brännaren stannar. Medan jag ändå var nere i källaren passade jag på att slänga i en maskin tvätt också. Så nu har jag redan gjort ett halvt dagsverke. Typ.

Oundvikligt:   Like a Hurricane - Neil Young

Inga kommentarer: