onsdag 18 december 2013

vuxen vecka

Förorternas Buddha?
Det här är veckan jag gör vuxna saker; jag plockar och småfejar. Jag planerar inköp och stryker tvätt. Jag gläds stort åt små ting - som en fullt fungerande bil (som jag tänker städa). Jag kommer ihåg saker och förbereder julen, litegrann. Igår tog jag tag i gymmet och det kändes som en stor seger! Äntligen är jag igång igen och nu kör jag på detta. Idag har jag ett möte på banken för att det är dags att lägga om mitt hypotekslån. Hur vuxet är inte det, då?

Onsdag idag, då. Jag tog faktiskt hem gårdagens tentor för att börja rätta dem. Jag tog upp dem ur ryggsäcken. Tittade på dem. Och la ner dem igen. Jag ska börja med dem idag, i stället. På jobbet. Jag ska nog hinna med några stycken även om jag har ett par möten, ett book seminar och lektioner. Ikväll ska jag... baka saffransbiscotti, tror jag.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rolig konversationsinledning igår på en lektion:

Elev: Magda, tänk om det var så sjukt att elever älskade att gå i skolan och lärarna avskydde det..?
Magda: Hade inte det varit det bästa? Jag hade ju gått hit ändå, eftersom jag behöver lönen? Fatta vad vi hade kunnat göra i kurserna!

Hur den slutade skriver jag inte men det var glada ögon med i det hela! Jag gillar glada ögon! Glada ögon är det bästa!

Inga kommentarer: