onsdag 25 december 2013

christmas day

Jag smög upp vid halvnio och satte på en kanna kaffe och tände några ljus och en lång stund hade jag huset för mig själv. Sedan dök systrarna upp och det blev lite stillsamt småprat och för en stund sedan började kusiner i olika storlekar dyka upp. Slut på lugnet alltså. Men trivsamt ändå.

Idag är en dag av att göra så lite som möjligt. Mellandagsreorna får, som alltid, klara sig utan mig. För övrigt är det juldagen idag - och sist jag kollade var det inte en mellandag.

Mitt knä är klart bättre nu men jag prövar inte min lycka med en promenad i det regniga Värmland. I stället ska jag fylla på kaffemuggen och sitta kvar i soffhörnet med Americanah...

Jag orkar inte krångla upp en Youtubelänk (bloggar från mobilen) så istället får ni spela valfri låt från Black Sabbaths senaste platta 13

God fortsättning på julen, sötisar!


Inga kommentarer: