måndag 9 december 2013

survivor!

Edo. Hiroshige.
Jomenvisstserni.

Jag överlevde den här dagen också. Den blev ganska precis som jag planerat och hoppats. Möjligen är det inte bara jag utan också eleverna som börjar bli lite matta i lacken för maken till lugna, nästan avslagna lektioner jag haft idag var det längesedan jag hade... å andra sidan var det lugnt och skönt och lite extra arbetsro. Jag hann fixa till de där tentorna som skulle skrivas ihop, hann fundera på vad vi ska göra imorgon, samtala med VFU-studenten (som återkommer i morgon) och få mig en lite glad överraskning, därtill.

På särdeles gott humör gick jag och handlade lite förnödenheter på väg hem och efter att ha plockat in dem i kyl och skafferi tände jag lite ljus och tappade upp ett hett fotbad. Kvällen har jag sedan ägnat åt mig själv. Det kan ju vara en bra sak. Ibland.

Inga kommentarer: