fredag 13 december 2013

avsluta - inleda

Att senluncha eller långfika med Annhelen har blivit en väldigt trivsam fredagsrutin. Tiden flyter undan medan vi pratar. Om det allra mesta. Mycket skratt och allvar.

När jag går hem i det fallande mörkret har jag lagt av mig arbetsveckan och låter allt vara bara helg. Ikväll gör jag ungefär ingenting (The Hobbit, som jag hade tänkt gå på, får vänta till söndag eller onsdag) men i morgon ska jag röja här hemma, tvätta och dona. Jag är sugen på att sy något, men jag vet inte riktigt vad. Jag tror jag ska ta mig en långpromenad också, och kanske besöka julmarknaden mitt i Byn. Ett besök på gymmet är inte helt uteslutet. Baka matbröd? Ja, kanske.

När jag kom ut i morse låg nio säckar pellets på min gräsmatta. Jag undrar när leverantören smugit dit dem? Jag tar det som ett tecken att det inte blir någon palleverans i helgen, men jag har i alla fall hivat in dem så jag kan elda ett tag till. Egentligen ganska schysst av firman att köra hit dem, ju!

Inga kommentarer: