torsdag 26 december 2013

boxing day

Tre systrar!
Lust att nita någon? Gört! Eller... kanske inte, ändå. Det är ju ändå jul och en fridens högtid. Här uppe i de värmländska skogarna, som är ännu djupare än de småländska, har jag inte hört, eller sett, några nyheter och inte heller brytt mig om att läsa någon dagstidning (har de ens kommit ut?) så jag har lite dålig koll på världsläget. Men jag misstänker, på goda grunder, att det fortfarande är mest elände och skit.

"Boxing day" har för övrigt inget alls med boxning att göra utan att det var den dag då tjänstefolk och anställda kunde få en julklapp ("a Christmas box") av sin arbetsgivare. Så nu vet vi det.

Idag är det mjukstartsmorgon och i höjd med lunchtid ska jag droppa av Johanna & Andreas vid Oslobussen och sedan träffa kära vännen, och gamla klassisen, Ulla för en trivsam fika inne i Karlstad innan jag riktar SAAB-nosen mot mitt sydöstra hörn av det småländska höglandet. Det är riktigt tokmysigt att umgås med familjen - men det ska också bli mysigt att komma hem...

Fridens!

Eders [nu hemlängtande],
-M.

Inga kommentarer: