tisdag 31 december 2013

2013, då...

Så här års verkar det som att en ska göra en sammanfattning över året som gick. Jag tänkte bara göra några korta nedslag, ackompanjerade av bilder. Men innan jag gör det så vill jag säga att 2013 var året då jag tog ett ännu fastare grepp om mitt liv, körde ner ytterligare några rötter i Emmabodamyllan, reste, gladdes, skrattade och njöt ännu mer av mitt liv. Året då jag insåg att jag klarar mer än jag tror, att livet är gott och att de mest fantastiska överraskningar kan vänta runt de mest ordinära hörn!

Det var också året då jag tog steget fullt ut och blev the crazy catlady...

Januari:
Dotter Matilda på ett sista besök innan flytt till Saudi. Sköna promenader. Vinter. En stillsam månad.
Beslutsam: 2013 ska bli fint!
Februari:
En hel del jobb, men också sportlovsledigt och en avslappnad tur till Oslo för fina dagar med Jenny och Johanna - och jag fick träffa Andreas för första gången! Långa promenader vid Sognsvann, The Hobbit i en stor soffa och familjemiddagar, hemma och ute.

Thaimiddag
Mars:
Mera jobb och annat vardagligt, som avbröts av bland annat en syrrehelg i Vadstena. Mysig och vacker stad vid Vätterns strand. Soliga dagar, promenader, gott prat och fina fikor! Kallt och snöigt men ändå en aning om vår.

Vadstena
April:
Påsklov med bland annat besök av goa vännen Agneta, skrivardagar i Åfors och Johanna på besök med shopping i Växjö och kulturell begivenhet (föreläsning om Robin Hood på bibblan). Men också hoppfull sådd av små frön för altanodlingen...

Bekantskap i Växjö
Maj:
Månaden inleddes med resa till England (roligt resa med elever och kollegor!) och avrundades med förfest inför Sweden Rock (schysst altanhäng med goda vänner, grillning, musik och dottern Jenny på besök) och altanrenovering!

Fejkskottar i York
Juni:
Sweden Rock Festival! Läsårsavslutning och studentfirande. Sommarskola. Midsommar med la famiglia. Sommarmamma åt Sixten a k a Satan. Härligt altanliv - och ett gästspel i Ericas glasveranda i skogen.

Here Comes the Sun
Skruvgölshägnen


Jag & Doc Martens på festival
Juli:

Mer sommarskola. Malinvecka med utflykter till Öland, Karlskrona, Kosta och Hasslö. Skogstur med Jenny och en flock vildsvin. Värmebölja i London med Jenny - tunnelbana, långlånga promenader och British Museum. Varma morgnar, dagar och kvällar på altanen, ensam och med vänner. Sixten är med.

Jenny i London
Skypefrukost med 3/4 av mina älsklingar!
Augusti:
Min semester fick en underbar final med en liten roadtrip med vännen Kia, upp till mitt kära nordvärmland. Vi bodde i härbre hos härliga Bibbi, på Kajshia ovanför Sysslebäck, och jag fick en fantastisk överraskning då jag helt oförhappandes, ute på gårdstunet, mötte gamla vännen Susanne som jag inte sett sedan tonåren! Härliga dagar med fantastisk natur, ullfärgning, kardning och goda samtal. En sväng om la famiglia i Kil och Takene hanns också med innan hemfärd och förberedelser inför ett nytt arbetsår.

Långberget mot nordost
Långberget mot väst
September:
Jobb och grejer, förstås men också glada ögon och en liten försiktig silver lining och dessutom en galet härlig och rolig båtresa till Riga, med kanonbra musik, sköna vänner och habanerosnaps... Minsann om vi inte körde syrrehelg, också, i en liten stuga i Sjötorp vid Vänerns strand!

Riga...
Oktober:
Förutom pyssel med ansökan om förstelärartjänst och besök av Matilda & Mike (inkluderande visit på Kalmar slott och en oförglömlig, irländsk musikafton på... Lindås Folkets Hus..) så kom den då äntligen; resan till Saudi! Ett äventyr i en helt egen klass! Oktober var också månaden då Malin var här igen, vi var på Långasjö marknad, på Neil Youngafton på The Tea Room och jag tog mitt livs finaste ponnybild.

Matilda & Mike
Ras Tanura



Vad du är söt, du kära lilla ponny


November:

När jag kom hem från Saudi fick jag softa lite, och jobba förstås, innan jag mot slutet av månaden gjorde en snabbrepa till Oslo igen. Torsten och Vilma flyttade in. Middagsklubben fick en god start och dessutom hade jag vänner här på ett najsigt lördag-eftermiddags-häng. Mys på hög nivå!

Julmarknad med Jenny
Lunch med Johanna


December:
Tokjobb och lite dålig sömn. Men också roligheter som julfest med jobbet, trivsamma senlångluncher med Annhelen, mer silver linings och mycket umgänge med la famiglia. Som avslut på året blir det ikväll en trivsam middag med några goda vänner.

Jag ser fram emot 2014 - spännande planer finns redan!

Linus & Jenny

I fina vänners lag

GOTT NYTT ÅR ALLA SÖTISAR!!!


Inga kommentarer: