söndag 29 december 2013

helgelser

Jag unnade mig en rätt lång startsträcka i morse och sedan grep jag mig an min garderob. Egentligen stor nog att vara om inte en walk-in closet så i alla fall en squeeze-in. Röjde ordentligt och fick helt smärtfritt ihop två fetstora kassar med kläder jag inte använt det senaste halvåret (de går till secondhand) och en kasse med sådant jag borde kastat för ett halvår sedan. Vilken befrielse! Lättnaden att dels ha gjort det och dels ha fria galgar och plats att hänga in... nytt. För det insåg jag, när jag organiserade. Jag behöver lite nya toppar, tröjor etc. Nu kan jag köpa mig något nytt ibland, med gott samvete.

Jag har kört ett par maskiner tvätt också och diskat en liten disk. men därutöver har det varit en dag av Downton Abbeys julspecial på SVT Play, soffhäng och förhoppningar om att snart vara så bra i knät att jag kan börja träna igen. En skön promenad hade varit fint, om inte annat. Det börjar bli väldigt trist och lite rastlöst med det här stillsamma livet...

I morgon ska jag ta åtminstone en vända till Miljöstationen. Men det är i morgon. Nu ska jag rulla ihop mig under en filt och se Tillsammans är man mindre ensam...