lördag 28 december 2013

regnet

Sixten I. Kung av Parkgatan.
Jag tänker att det är då för väl att det är regn som faller - och inte snö i dessa mängder. Hur fadringen skulle jag orka skotta bort allt det? Bredvid mig i sängen: Sixten, och han tänker nog inte alls. Utom möjligen på mat. Och på att vara ett gott föredöme för Torsten och Vilma, som numera vågar förflytta sig och rentav leka lite försiktigt i samma rum som jag befinner mig - så länge jag inte andas eller rör mig...



Sitter i sängen, ser ut på allt det gråa och slölyssnar på Lundströms bokradio medan jag sippar på Byns bästa. Planer för dagen... jag borde nog städa av sybordet i mitt arbetsrum. Å andra sidan kommer grejorna att ligga kvar även imorgon. Och på måndag. Jag kanske, i stället, skulle förflytta mig till soffan, kolla vinterstudion och sticka?

Inga kommentarer: