tisdag 31 december 2013

årets sista dag

Torsten
Nyårsaftonsmorgon börjar med att hans kungliga höghet Sixten I surar ihop för att jag har mage att ligga kvar i sängen efter klockan sju. Att puffa och huffa på mig med nosen funkar inte riktigt så därför hoppar han högt och landar sedan på sagda mage... Hade jag varit förberedd hade det inte gjort så ont.

Sålunda besegrad klev jag upp och gick ner i köket för att fixa mig kaffe. Jag tar det fortfarande så nätt i trappor men för övrigt verkar knäet ha mått väl av gårdagens promenad. Jag har rätt mycket att fixa inomhus idag så idag får det "vila" men i morgon blir det en prommis igen. Jag när en försiktig förhoppning om en lite längre runda till helgen!

Igår kväll ägnade jag mig en del åt teve eftersom det dels var Fröken Frimans krig (med alldeles fantastisk musik av Niclas Frisk!) och dels Celebration Day med Led Zeppelin. Det var bitvis alldeles magiskt - inte minst fantastiska Kashmir! Men det var inte mindre spännande att se hur Torsten och Vilma plötsligt släppte alla hämningar... Vilma blev så nyfiken på fröken Friman att hon gick ända fram till teven - och bakom den! - för att titta närmare på denna märkvärdighet. Torsten kom fram till mig och Sixten i soffan, för att kolla läget. Och sedan började Torsten och Vilma brottas medan Sixten låg på en karmstol och tittade på... Vad glad jag blir. Att inte stressa dem ett endaste dugg, vecka ut och vecka in, och sedan min och Jennys plan att låta Sixten visa dem vägen... det funkar!



... och här är det "upphovsrättsskyddade ljudspår" som Youtube menade kunde höras i filmen och som därför togs bort:

Kashmir - Led Zeppelin

4 kommentarer:

ANNA sa...

Ååååhhh, ääääääntligen Kiiiiiisar... är Torsten grå eller är det ljuset i bilden som gör honom sådan...

magda sa...

De är blyertsgråblå, båda två. Inte ett vitt strå! <3

ANNA sa...

Åååååhh... fiiiina *smiles*

magda sa...

*stolt "mamma"*