onsdag 11 december 2013

råslit

Söder om söder...
Idag har vi verkligen jobbat ihop, eleverna och vi lärare, för att göra niornas besök till något positivt och bra och när vi kunde summera dagens jobb, frampå eftermiddagen, kunde vi konstatera att det faktiskt kändes riktigt bra! En av mina stressfaktorer är härmed borta. I morgon har jag rättat klart industritreornas prov och sjösatt en övningstenta och när jag går till eftermiddagens pedagogiska pub ska det bli med väldigt lätta steg.

Men naturligtvis kan inte allt vara solsken. åtminstone inte hela tiden. På dagens minussida märks särskilt två saker:
* jag kan inte ombesiktiga bilen på fredag. Drop-inbesiktningen är stängde hela veckan pga sjukdom.
* jag kom ihåg att beställa pellets, men det är tveksamt om de kan levereras innan helgen eftersom firman jag köper ifrån har problem med bilen de använder...

Men det är sådant som får svi' över. Imorgon är en annan dag.

Inga kommentarer: