söndag 15 december 2013

minnena

Jag hade en delvis riktigt energisk och flitig dag igår.



Givetvis spelade jag lite Quizkamp och slumrade en stund. Men vilan gav ny energi och jag plockade och strök lite tvätt en stund också. Och tog mig en promenad till.



Jag gick samma väg som jag så ofta gjort under de mer än sju år jag bott här och jag mindes en annan promenad jag tog, en annan kväll, för kanske sex år sedan..? Då jag gått ut sent om kvällen och verkligen, verkligen behövde prata med någon vettig människa. Jag ringde upp en person som jag fortfarande räknar som en av mina allra pålitligaste vänner och medan den tätt fallande snön fastnade i håret och ögonen och mina fingrar domnade i kylan lyssnade han, och pratade, och den lilla sjön i parken var täckt av snö och is och när jag, så småningom, kom hem igen var jag lugn, samlad och stärkt i ett beslut. Igår var det milt och disigt och jag promenerade enbart för att det är en ganska trivsam sak att göra en stillsam lördagskväll.

Alldeles nyss började Stil i P1 och jag ska krypa tillbaka under täcket, ligga och blunda och lyssna...

Inga kommentarer: