söndag 15 december 2013

nu jävlar


Jag har nog inte riktigt uppdaterat, här i bloggen, de senaste turerna kring bilfanskapet. Jag kunde ju inte ombesiktiga i veckan som gick eftersom de hade stängt ner drive-in-besiktningen pga sjukdom. Och så var den plötsligt omöjlig att starta. Jag tänkte att först ska ju batteriet kollas upp och när Annhelen och jag testade att starta med kablar idag så gick det såklart inte. Jag blir så jeffla LESS. I min källare, lutad mot en vägg, står en gigantisk slägga. Jag har, i skrivande stund, lust att gå ut på garageinfarten och liksom bara gå loss på bilen. Men det är antagligen rätt kontraproduktivt så imorgon får jag väl se till att få den släpad till verkstan. Jag tror det är startmotorn eller så är det något kajko med tändningslåset och jag vill inte bara slå sönder vraket - jag vill spy på det också. Men om en vecka ska den rulla, besiktigad, till Värmland så det är bara att bita ihop. Och småhata.

På positiva sidan är en dag av fet sovmorgon, lite läsning, en smula strykning, ett par maskiner ren tvätt och en väldigt skön långpromenad full av hjärnverksamhet bland lågt gående moln. Likaså filmtittande i soffan (Det röda fältet, baserat på en roman av Mo Yan) och Guds kvinnor, på SVT2. Strax: pingviner.

Inga kommentarer: