fredag 13 december 2013

luciafredagdentrettonde

Longing for London...
Inga lucior syns till i mitt kvarter och väl är väl det. Förr i tiden var det tradition att inte bara lussevaka utan att dessutom avrunda denna genom att gå hem och lussa hos lärare. Jag har svårt att tänka mig att de uppskattade det och någonstans längs vägen dog traditionen ut. Nu undrar jag om ungdomar ens lussevakar?

Men jag lussar lite för mig själv här, med tända ljus, ett par clementiner och en fet lussebulle till kaffet. TSO på stereon. En god start på en god dag.

Gårdagens pedagogiska pub blev en flopp. Och en fullständig succé. Det blev bara kollegan Ida och jag. Men vi hade ett helt fantastiskt bra samtal över ett glas vin, nersjunkna i en mysig soffhörna på ett lokalt näringsställe. Fler arbetsdagar borde avrundas så! Vi tänker att det kanske är för att det är luciatid som folk inte kommer. Eller så bryr de sig inte. Their loss i vilket fall. och vi kör ju hela vårterminen också, så fler kanske kommer på vilket sjukt bra idé detta är!

Idag: Fin Fredag, hårt arbete och finfika med kollegorna. Sedan ligger helgen blank som ett nyskurat golv, framför mig. Jag funderar på The Hobbit, ikväll. Eller tar jag det en annan kväll. Egentligen borde jag också ta tag i min träning. Det är alltid pinsamt att ha ett gymkort en betalar för men inte utnyttjar. Kanske... imorgon?

Inga kommentarer: