lördag 12 maj 2012

a circle of friends

En av mina absoluta favoriter i kategorin feel-good-filmer är Circle of Friends, som kom i mitten av nittiotalet och baseras på Maeve Binchys bok med samma namn. Ömsint och varmt om vänskap och kärlek. En film för höstkvällar med mjuka filtar och tända ljus.


Men det var inte filmen jag tänkte på egentligen, utan det där nätverket en har omkring sig privat såväl som professionellt. Vänner som en delar sina ideal, engagemang och värderingar med. När jag tänker på mitt nätverk av sådana vänner så ser jag att en del av de som ingår i cirkeln är mina privata vänner, andra är kära kollegor och några få, dyrbara, är både och. De är de där som jag utbyter viktiga tankar och idéer med. Det är vi som ömsesidigt delar med oss av både våra privata och yrkesmässiga liv. Som kräks ur oss besvikelser och frustrationer eller delar framgångar och lyckostunder. Som alltid finns där för varandra. Som inspirerar varandra, pushar och ger ärlig feed-back. Ovärderligt som stöd, som uppmuntran och för ens personliga utveckling!

Vilka har du som din "circle of friends"?

Inga kommentarer: