tisdag 1 maj 2012

vin, kvinnor och sång - samt en och annan man


Så var det då Valborg. Vädret var på vår sida och ett gott gäng glada och trevliga vänner dök upp under sena eftermiddagen för stubbeldning och grillpremiär.

Inte fan ville stubbarna gå med på att brinna upp igår heller. Men det var ändå inga sura miner utan mest bara prat och skratt och god mat och vin. Älsklingen grillade så gott, så gott och jag gjorde en stor potatisgratäng. Mjuka dynor och gladrandiga fleecefiltar hjälpte oss hålla värmen till bortåt tio och sedan flyttade vi inomhus. Trängde ihop oss i köket och två i sällskapet förvandlades till skillade trubadurer. Allsång, alltså. Jag upptäckte det absolut suveräna i att supersnabbt googla upp låttexter på telefonen. På så vis kunde en och annan sång faktiskt slutföras. Hellre än bra, kanske, men ändå... så oerhört roligt att sjunga ihop med andra.

Jag saknar kören.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns säkert körer i värmland också ;)

Jag vet att det finns en i Kil.

// Malin

magda sa...

Jag tror det finns en på Hammarö/Skoghall också. Jag får väl gå med där, kanske? :)