lördag 12 maj 2012

om att tänka

 
Att skriva är ett sätt att tänka!

4 kommentarer:

Anonym sa...

...Tack..så sant..Hur göra med tänkandet- få ner det i skrift.?..när det blir tvärstopp i -"tanke -ord-handling"
/ch

magda sa...

Jag tycker det är svårt. Men brukar tvinga mig. Inte bry mig om innehållet då utan bara se till att det kommer ut ord. Efter en stund/ett tag brukar det lossna. Cina tipsade oss, på skrivarkursen, att använda Julia Camerons knep med "Morning pages" också. Jag tycker det frigjorde en hel del.

Fast det är ju jag det. med största säkerhet mycket individuellt.

ming wan lee sa...

ställtider! glöm inte ställtiderna... det är ett faktum som sällan tas upp idag, i stort som i smått, tanken att för att kunna vara kreativ måste man få ha det litet tråkigt ibland. Då först poppar saker fram...

magda sa...

Sant! Ställtiderna finns där - och behövs!