söndag 20 maj 2012

provokationer

Scarborough Castle - or rather what's left of it...

Alltså... jag blir smått förbannad och ganska konfunderad dessutom, när jag hör rapporter hemifrån om sommarvärme, strandbesök, grillkvällar och badbaljor. Något är fel. Det ska vara varmare och gosigare här. Det är det inte. Det var så svinkallt idag, uppe vid slottet, att jag började frysa inifrån och ut trots t-shirt, långärmad kofta, råsa fleecetröja och vind- och regnjackan (med luvan uppdragen). Samt rejält tilltagen sjal.

View from the castle overlooking the South Bay

De som känner mig vet att när kylan kommer inifrån är jag körd. Då kan jag bara tina upp dymedelst generöst intag av hett te med socker och mjölk alternativt ett långt, hett bad eller... [här tänkte jag skriva något som jag låterbli att skruva eftersom detta just nu känns som om den blivit en familjeblogg - på bästa sändningstid - men ni kan ju själva fylla i något kreativt]. Av dessa tre alternativ finns bara ett tillgängligt just nu. Och det i fullständigt obegränsade mängder.

Så te fick det bli, på ett café på promenaden nedanför slottet. Efter att ha intagit en stor mugg var jag såpass styrkt att jag kunde gå hem till The Maynard för middag. Den var god. Godast är att Stuart - eller snarare Angie... - fixar mig jordgubbar med vispgrädde till efterrätt varje kväll, eftersom jag inte äter Sticky Toffee Pudding eller Hot Chocolate Fudge Cake eller Apple Pie With Custard, fullbombade som de är med kolhydrater. Yummies!
St. Mary's Churchyard, Scarborough

The gravestone of Anne Brontë, St. Mary's Churchyard
Av kvällen återstår en långpromenad för att se till att våra ungdomar har det bra. Sedan blir det garanterat bingen. Jag blir trött av att frysa.
NST2, Scarborough Castle

Inga kommentarer: