lördag 26 maj 2012

med en försmak av sommar

Efter att ha frusit i tio dagar i England känns det snudd på overkligt att hamna så rakt in i sommaren att jag inte bara solbadade på en Vänerstrand igår, utan till och med gick i och doppade mig (inget käringadopp utan några rejäla simtag - mage och rygg - fick det bli) och tyckte att det var ganska skönt. vattentemperaturen kan nog tillskrivas pålandsvinden som tryckte in uppvärmt ytvatten mot den långgrunda stranden. Delar av min kropp har idag färg som om jag legat rakt under ett ozonhål, men jag har ingen sveda så det är lugnt.


Kvällen tillbringades på altanen tills klockan var över midnatt. Grannarna kom över en stund och satt och tjôtade. Trivsamt, fridfullt och mjukmysigt.



Idag har min älskling hunnit jobba i garaget en stund, medan jag fixade med frukost och annat, och så har vi varit och köpt en gasoldriven myggjagare. Nu ska dom jävlarna döden dö! De flesta av dem ska aldrig ens födas!

Nu: en mugg kaffe, jordgubbar och grädde.
Strax: en runda på motorcykel.
Sedan: får vi se.

Jag tror inte myggjagaren attraherar trollsländor.

Inga kommentarer: