lördag 6 oktober 2012

lundströms bokradio

När jag vaknar om morgonen ligger jag och funderar på om jag ska gå upp direkt eller kanske ligga kvar. Det är riktigt svalt och skönt i mitt vita sovrum. Ett vinterrum... Jag sträcker ut handen mot sängbordet och plockar upp min telefon. Öppnar facebook och ser i flödet att en av mina FB-vänner skriver att Lundströms bokradio just börjat. Det avgör saken.

Raskt får jag benen över sängkanten, på med min svarta småkitschiga morronrock med kinesisk drake broderad på ryggen och så ner i köket för att brygga en stor kanna kaffe, bre ett par mackor på härligt, surt, finskt rågbröd och med västerbottenost uppepå. Sitta vid köksbordet med tända ljus, se ut över min trendiga blandhäck som sprakar av höstens färger, dricka mitt kaffe och lyssna.

En kvinna som intervjuas gör podradio av en bokcirkel. Det låter roligt. Som något jag skulle vilja prova själv. Magdas bokradio. Och jag kommer på att det skulle kunna vara ett bra grepp för mina elever i engelska! Detta ska jag fundera på medan jag... lite senare... när jag vaknat... arbetar i min trädgård. Det och på ett mejl jag fick från en gammal vän, med tankar kring existentiella frågor. Ett mejlsamtal jag vill fördjupa mig i.


Inga kommentarer: