torsdag 14 mars 2013

inga matbilder

Idag var jag hungrig efter jobbet. Hungrig och triggad av en matdiskussion, på FB, kring skillnaden mellan raggmunkar och rårakor. Så jag gjorde rårakor. Riktiga. Som de ska vara. Grovt riven potatis (mjölig sort), salt och nymalen svartpeppar. Klattarna stektes i smör. Detta var inte bara galet gott (en viss paltschwiiiimen infann sig...) utan dessutom så snabbt att det är tveksamt om det hade gått kvickare att koka snabbmakaroner och steka på Mamma Scans (vilket i och för sig är ett rent hypotetiskt exempel då detta inte... aldrig... alls serveras i mitt kök).

Snabbmat de luxe, alltså! Jag älskar mat som går lika fort att laga som att äta... åtminstone när jag är hungrig.

Jag har lekt mer med surfplattan. Den är väl... kul. Men jag önskar mig ingen. Nu är det ju inte jag som ska ha den. Jag skulle bara testköra den lite. Men ska eleverna ha den måste den, som sagt, förses med någon form av litet tangentbord, även om jag lyckades komma upp i avsevärda hastigheter på touchbordet...

Menlös. Meningslös.



Inga kommentarer: