tisdag 26 mars 2013

wow

Vilken morgon! Klarblått. Soligt. Drygt tio minusgrader. Vågar jag hoppas på fina morgnar och dagar under min ledighet?

Idag blir det mycket väsen för ingenting, på första lektionen. Shakespeare, alltså. Much ado about nothing. Jag försökte få tag på filmen, men då vi bara ska se snuttar ur andra akten visade det sig finnas exakt vad jag behöver på Youtube. När jag kollade igenom klippen för att hitta de rätta scenerna fick jag en liten nostalgisk flashback. Kenneth Branagh, Emma Thompson och gänget... var blev de av*? Vad gör de idag? De som gjorde så begåvade och sköna filmer på nittiotalet... Tror jag ska leta reda på Peter's Friends och överdosera mig en dag, i den snara framtiden.

Inne i dig öppnar sig valv bakom valv...


* Underbare Stephen Fry ser en ju åtminstone i ett och annat teveprogram.


Inga kommentarer: