torsdag 7 mars 2013

ni vet, torsdagar...

Mmm... lite sovmorgon. Till halvsju. Det är ljust i rummet när jag vaknar och några minuter ligger jag kvar och lyssnar på nyheter på radion innan jag går upp och gör allt det där en gör på morgnarna. Jag plockar fram några saker jag behöver ha med på jobbet och slår mig sedan ner i soffan med mitt kaffe. Blå himmel utanför, med små vita molntussar. Det går bra nu.

En dag väntar. En dag med arbete, med lite proviantering och ett varv med dammsugaren och givetvis promenaden/rundan/powerwalken eller vad jag nu ska kalla den. "Promenad" känns faktiskt bäst även om den är snabb och ger schysst puls.

Idag lämnar Matilda & Mike Stavanger för Stockholm (jag ska passa på och ringa henne också när hon har sitt svenska mobilkort) och sedan vidare mot USA där de ska vara och resa i en 5-6 veckor innan de flyttar till Saudi. Det känns konstigt att veta att vi inte kommer att träffas på länge, länge nu.

Svart sammet...
Jag måste nog mecka vidare med gårdagens Prezi, också. Rummet för förbättringar är det största!

Inga kommentarer: