fredag 8 mars 2013

kompensation

Nä, det blev ju ingen promenad igår, så jag tog en längre idag. Och... i strålande sol! Taggad som tusan och med först Stickpodden och sedan en del av Tendens i öronen avverkade jag ganska exakt 8 km på en timme och tio minuter. Sedan var det skönt med en lång, varm dusch.

Om det här vore en doftblogg skulle ni kunna skrapa på fotot här nedanför och känna den fullständigt berusande doften av nyavverkade träd. Det var lite arbete på gång uppe i Krysseboda så jag kunde inte med att stå kvar särskilt länge och liksom bara inhalera...

Mmm... sniff, sniff...
Tulpanerna jag köpte igår börjar nu bekänna färg - eller snarare form. De vita verkar vara enkla, medan de röda är liksom spetsiga och lite utåtböjda. Vackra och löftesrika.


Nu ska jag bara vara. En stund. Sedan får jag se...

Inga kommentarer: