söndag 3 mars 2013

säsongspremiär

Jag kom på att jag ju har en extra termometer liggandes någonstans. Ni vet en sådan där digital historia där en langar ut en sladd som har en liten plupp i ena änden. Så jag riggade den där pluppsladden på min solvägg och efter en liten stund visade den 29 grader! Plus alltså! Inga som helst ursäkter kvar för att inte öppna altanen för året! Så jag la en mjuk fleecefilt på en av stolarna och satte mig där i lä och sol, med en stor mugg te. Solljuset värmde gott. Och gjorde mig överexponerat blek och ämmlig så där som en bara kan vara i mars. Ljuvligt ändå!




Lägg till bildtext

Efter solstunden borde jag ju suttit här och petat med Boken. I stället hamnade jag i soffan
framför  Vasalopp och 5-mil, med stickning och mera te. Som det kan bli, va'.

1 kommentar:

ANNA sa...


Sooool... *smiles*