lördag 30 mars 2013

takdropp

Vi stack inte näsan utanför dörren igår. Det kändes när jag gick och la mig. Det där lite dova som blir i huvudet när en inte syresatt sig tillräckligt. Får nog se till att ställa det tillrätta idag. Och det känns ju klart roligare att göra det i sol och plusgrader.


Det finns ett ordstäv som säger att ingen vet var haren har sin gång. Det är bara nys. Jag vet. Nämligen genom min trädgård. Så även i natt. Kanske har hen haft sällskap eftersom det är rätt många spår (se där en fördel med snö!). Dock inte av räven den här gången. Jag tycker det är lite mysigt att det finns smått vilda djur även inne i mitt villakvarter... så länge vildsvinen håller sig borta, that is. Det är nog bara en tidsfråga, dock.

I natt drömde jag igen. En kort dröm, men jag minns den. Jag drömde att jag tokhånglade.
Frustration No. 1: vi blev avbrutna.
Frustration No. 2: jag vet inte vem det var jag hånglade med. Eller så minns jag inte? Så passande...


Inga kommentarer: