torsdag 21 mars 2013

lång dags färd mot min säng

Som sagt; fullpetad arbetsdag som avslutades med årsmöte. Som vanligt bjöds det generöst på mycket god förtäring (mat och dryck) och dagordningen betades effektivt av.

Jag bröt upp tidigt, det trevliga sällskapet till trots,för att hasta hem och slänga i en tvätt, aska ur pannan, fylla på pellets och laga en vegetarisk gryta med het, indisk touch, som jag ska ta med upp till syrrehelgen. För vem pallar stå och laga middag en fredagskväll?

Nu har jag gjort allt jag skulle samt hängt tvätten, diskat och lackat naglarna. Snöskottningen liksom bara fetignorerade jag. Orka. Jag får väl gå ut i morgon bitti en sväng, kanske.

Jag har till och med packat. Det brukar jag ju annars göra kvarten innan jag sticker. Och kollat vägbeskrivningen till stugan (GPS är för sissies). Jag känner mig sjukt effektiv.

Nu tror jag att jag ska krypa i säng. Duntäcket, det stora varma hägrar.

Badrums-Buddha...

Inga kommentarer: