söndag 17 mars 2013

yet another sunday morning, park lane


Solen står redan ganska högt på himlen trots att klockan inte ens är åtta. Jag lyssnar på Vetenskapsradion och njuter Byns bästa i så stora klunkar hettan tillåter. Nere i vardagsrummet spelar Rodriguez. Det är en skön bakgrund. Men bäst fungerar det om jag lyssnar på hans texter som är ruggigt bra. I filmen jämfördes han med Bob Dylan och han står verkligen inte lång efter... kanske rentav på samma nivå. Texterna håller att läsa utan musik, vilket är ett mycket gott betyg i min värld.

Idag står skrivande på schemat. Det är dags för en heldagsträff hos Kina i hennes kvarnstuga, uppe i Åfors. Jag lämnade ytterligare en del av manuskriptet till henne i veckan som gick och jag är sjukt spänd på att få höra vad hon säger.


Inga kommentarer: