måndag 25 mars 2013

minussexkommasex

De må vara hur det vill med våren... Morgnarna är nu mestadels soliga och klara och det ger mig förnyad energi. Det är hopp om'at, helt enkelt.

Dagen idag... arbete. Vad annars? En inordnar sig... Annars sitter egentligen helgen kvar i mig och jag skulle gärna ha en dag hemma, för stickning och sypyssel. Men min arbetsvecka är kort, bara fyra dagar, och sedan väntar en tio dagar lång, och ganska oplanerad ledighet! Planen som ligger lite löst är att kära väninnan A kommer hit över själva helgdagarna, men det beror på om hon måste jobba eller ej. Sist vi pratades var hennes schema inte klart. Igår fick jag också veta att jag kanske får lite mer långväga besök, en av dagarna, då en annan minst lika kär väninna kanske ska ner till Kalmar för att hämta hem en husvagn...

I övrigt har jag inga direkta planer för min ledighet. Jag tänkte ju, för några veckor sedan, att jag också skulle åka över till Öland och vandra över Alvaret, men som vädret är nu vet jag inte. Antingen är det snöigt och iskallt eller kanske klafsvått och sumpigt..? I så fall finns det väl andra vägar att gå...

Inga kommentarer: