onsdag 6 mars 2013

trägen vinner

Jag försökte innan jul att fatta hur det där med Prezi funkar. Det är ju ungefär 3456789 gånger snyggare och roligare än gamla dammiga Powerpoint. Och när nu dels kollegan Ida gjort en så ursnygg Prezigrej till nästa veckas temadag, och andra kollegan Emma visat och berättat för mig om något av sitt så blev det här dagen då jag helt enkelt bara satte mig ner och gjorde det. Jag fegade och använde en mall. Det var ju ändå första gången. Jag stångade mig smått blodig när jag ville infoga länkar (inte bädda in, alltså) men det gick det också! Kanske länkar jag till den här... men inte förrän jag använt den till det den är avsedd för!

Jag vet inte vart tiden tog vägen för plötsligt var klockan närmare fem och jag fick brått att plocka ihop och stänga ner och hinna hem innan det blev mörkt. Jag skulle ju ta en solpromenad... Hursomhaver fick jag i alla fall en dagsljuspromenad medan tvättmaskinen jobbade. Nu ska jag hänga tvätt och sedan dricka te och kanske se lite teve. Tidig läggning också. Ingen läsning. Bara ligga och lyssna lite på radion och glida bort... Jag sover mer än någonsin just nu. Men så är jag pigg på dagarna, också...

 Tivoli iPal 

Inga kommentarer: